Epi-Lasik, lasek og Lasik

Nærsynethed skyldes at øjet er for langt i forhold til lysets brydning i øjet. Herved dannes billedet i øjet foran nethinden.

Nærsynethed kan korrigeres med enten styrke i briller eller kontaktlinser eller ved en operation. Mange især yngre og aktive mennesker ønsker helt at slippe for at bruge briller eller kontaktlinser. Med Wavelight Excimer Laseroperation med epi-lasik er det muligt at korrigere nærsynethed helt op til -12 dioptrier. Her er tale om et laser med en meget høj grad af præcision.

Langsynethed

Langsynethed skyldes, at øjet er for kort i forhold til lysbrydningen i øjets optik. Herved dannes billedet bagved nethinden. Med Wavelight Excimer Laser er det muligt at korrigere langsynethed helt op til +6 dioptrier med epi-lasik metoden.

Bygningsfejl

Bygningsfejl er en skævhed i øjets brydning, som medfører at lyset ikke rammer nethinden i samme punkt i alle vinkler. Bygningsfejl op til 6 dioptrier kan korrigeres med Excimer Laser med epi-lasik.

Laseroperation

Ved en moderne Laser-operation kan man ved nærsynethed, langsynethed og bygningsfejl give hornhinden den rigtige krumning og på denne måde få en skarp billeddannelse på nethinden. Lysbrydningen er størst på hornhindens overflade. Det betyder, at man ved en laser-operation kun behøver at ændre meget lidt på hornhindens form for at korrigere selv store styrker af brydningsfejl.

Er der nogen risiko forbundet med operation for nærsynethed, langsynethed og bygningsfejl?

Alle spørger om der er en risiko forbundet med en operation for nærsynethed, langsynethed og bygningsfejl. Svaret er, at risikoen for komplikationer er under 1 procent. Og risiko for alvorlig komplikation i form af infektion er mindre end 1 pr. 1000 operationer. Dvs. at risikoen for komplikationer ved daglig brug af kontaktlinser er større end risikoen ved en laseroperation.

Med anvendelse af den bedste og nyeste teknologi er refraktiv laserkirurgi nu en sikker og præcis behandling, som vil kunne hjælpe mange flere til en bedre livskvalitet og et perfekt syn uden afhængighed af briller og kontaktlinse

Benyt vores kontaktform eller ring på dagligt til Lasik-Klinikken ApS ml. 09:00 og 16:00 på 20 51 95 09 og få mere at vide om laseroperation af nærsynethed og langsynethed samt bygningsfejl,